Hyllning till Brad!

För närvarande ligger Mr Beck fortfarande på en andraplats med sina 2513,50 kr.

Skönt att få in några spel då Brad Pitt ser mer och mer fantastisk ut i detta spel. Att han inte spelar mer för riktiga pengar är för mig ett mysterium. Enligt beräkningar är han över 5000 kr nu (jag har dock inte räknat för då hade jag räknat ut det och delat med mig) och det gäller verkligen för oss övriga att "step it up a little bit".

Jag har bettat mycket de senaste åren och har följt ett och annat forum och jag skulle vilja påstå att Brad pitts form saknar motstycke i bettingvärlden. Jag tackar Gud att det är brad själv som innesitter ledartröjan då han har båda fötterna på jorden ständigt. Jag skulle inte vilja se Dan the man i ledning för då hade nog inte denna hyllning ens ägt rum (No Offence Danne, dock en helt otroligt snygg analys av Inter-Barca, kan man ha mer rätt än vad du skrev på bloggen?) Det jag vill återkomma till är att Brad pitt förmodligen lägger ned lite mer tid än oss övriga då hans liv ständigt är influerat av sport (se bara hans presentation så förstår ni vad jag menar) och det är just detta extrema intresse för sport som gör honom till den suveräna ledare av Betfighten 2.0.

Det är ibland lätt att få det lite om bakfoten gällande Betting. Många tror att om man enbart spelar på favoriter så vinner man i längden. Så fel man kan ha. Dock lönar det sig att lägga krut på Chelsea har det visat sig i tävlingen. Min poäng är att för att skramla ihop 5000 kr på 500kr *5 ggr satsade pengar är inte så lätt som man kan tro.

Det finns 3 metoder som man kan använda sig av vid Betting:

  • (Beck)Visst, självklart kan du satsa 2500 kr * 2 på Manu United borta mot Chelsea men då kan du lika gärna singla slant, fast det vore inte rättvist det heller så det bara finns två utvägar på slanslingling. En fotbollsmatch tillåter 3 alternativ vilket försvårar situationen.
  •  (Danne)Eller så satsar du 500 kr på en 10 oddsare som kan se ut liknande. "Wayne Rooney to score 2 goals or more" mot ett taggat Burnley på bortaplan som inte säljer sig lika lätt som Djurgården och Hammarby direkt. Att betänka, Rooney måste starta, få minst två klara målchanser, i stort sett spela hela matchen för att hinna komma till lägen. Lägg därtill att han måste ha en bra form och få rätt passningar så inser man att såna spel är osammolika, men när de går in så är det extra skönt. Dock går dom uteslutande ALDRIG in ungefär.
  • (Degen)Eller så gör du som Degen, spelar taktiskt (vissa kallar det snålt) och räknar noggrant vart pengarna skall läggas. Form, tidigare möten och trupp är bara en del av vad en rekare självklart skall ta ställning till.

Jag skulle nog kaxigt kunna påstå att INGEN av de rekare på www.rekatochklart.se har samma vinstprocent som Betfightens ledare Brad pitt. Det skulle möjligtvis vara på Mr Fix:s tid då han bjöd på tennisrekar hejvilt som ständigt gick in.

Det är nästan så man redan räknar med att Degen kommer få in sin singel, dubbel och trippel innan matcherna börjat och det försätter oss övriga i en obehaglig sits då vi tvingas leta lite högre odds vilket självklart ökar risken märkbart. om man varit smart från början så hade man lagt ned mer tid och tagit reda på mer fakta varje vecka men nu är läget som det är och det är fan bara att leta spelvärda odds och hoppas på att turen infinner sig lite mer i skrällarnas land.

Längat redan till helgen. Då skall man försöka bygga på sina pengar så man snart kan investera i en pizzeria!

Ha det bra alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0